حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

ریاست جمهوری امریکا

شما به چه کسی رای می دهید ؟ 

 

نامزد شماره 1 : باراک اوباما از حزب دموکرات : توجه به برابری ملتها .

 

نامزد شماره 2 : میت رامنی از حزب ریپابلیکن : توجه به اقتدار امریکا  .

 

ایکاش نامزد شماره 3 هم بود تا تنور انتخابات گرم تر شود  ، مثلن محمود احمدی نژاد از حزب پاکترین دولت : عدم توجه به .

  

 

اهل هنر

در یک کلاس صحبت از بزرگان هنر ایران شد ،  

 

من گفتم : کوجی زادوری  ، حسین علیزاده و محمد رضا شجریان  

 

یه خصوصیت دارم و اون اینکه من نام بردن از اهل هنر زمان حال را به گذشته ترجیح میدم . 

 

 

فیلم توهین آمیز پیامبر اسلام

 

بیایید یک نگاه به ماجرای پخش فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام در سپتامبر امسال از دید سود و زیان  بیندازیم ٬ چه کسانی سود بردند و چه کسانی زیان ؟ 

 

- کشته شدن سفیر و چند تن از اعضاء سفارت امریکا و حمله به سفارتهای مختلف این کشور در برخی از کشورهای دنیا و وارد شدن خسارتهای مالی را می توان از زیانهای عینی غرب و در محوریت آن یعنی امریکا دانست .

 

- دیگه چی ؟ مثلن تبلیغات سلفیها و یا بلواها در ایران توسط رسانه های داخلی و برون مرزی چه تاثیرات مفیدی به نفع اسلامگرایی در دنیا دارد ؟!  

آیا با این قضیه چهره دیگر ادیان و یا غرب تخریب شد و انزجار از فرهنگ و تمدن غربی فزونی یافت ؟  

آیا با تجمعات صورت گرفته ٬ دنیای غرب و مخالفین اسلام از واکنشها و قهریات مسلمانان ترسیدند ؟ 

 

خب به نظر من از این اتفاق پیش آمده هم غیر مسلمانان و نیز مخالفین اسلامگرایی و همچنین مسلمانان اصلاح طلب سود بردند !!!   

بدین شرح :

 

- چهره خشن از اسلام بار دیگر با کشته شدن بیگناهان به جهان عرضه شد 

 

- در کشمکشهای داخلی احزاب و گروههای داخلی در کشورهای غربی ٬ مخالفین مسلمانان در بسیاری از مناظرات و بحثها سر بلند شدند  چرا که دیگر نه القاعده هست و نه طالبان که بگویند افراطگرا بوده اند ! عده ای مسلمان از همه طیف .  

- محک بسیار خوبی بود در برانداز واکنش مسلمانان در برابر توهین به مقدساتشان و اینکه از جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان تجمعات و کمپینها بسیار معدود هستند و این باعث خوشحالی کسانیست که گهگاه گوشه چشمی به برخورد و جنگ ادیان یا حمله به کشورهای مسلمان مخصوصن کشورهای عربی دارند ! 

 

- اما به نظر من اکثریت کشورها و ملتهای مسلمان در این آزمون آزمایشی در شرایط واقعی سربلند بیرون آمدند با این نگاه که بجای برخورد های تند و خشن و افراطی با سعه صدر و سکوت به مخالفان دینشان نشان دادند که اسلامگرایان نیز می توانند تا حدی آزادی بیان را تحمل کنند و شاید این شروعی برای همگام شدن با مسیحیت ، دیگر دین مطرح دنیا و اندیشه اصلاحات دینی می باشد .  

  

- البته این نکته در بحث کلی من نیست ولی قابل توجه هست که شاید میت رامنی رقیب پرزیدنت اوباما نیز چند عدد ماهی در آب گل آلود بگیرد !!!  

 

در مجموع فکر میکنم که پیروز اصلی و تاریخی این موضوع مسلمانان اصلاح طلب خواهند بود . 

 

  

 

قاتل نروژی

بعضی ها از حکم ۲۱  سال زندان از سوی  دادگاه برای آندرس برویک قاتل 77 نفر در نروژ به تعجب نگاه میکنند .  

می خواهم بگویم که زندان در آنجا یعنی درد و عذاب و شکنجه ! 

 

هم محله ایی داشتیم به نام حسن ، معتاد و سرگردان ، هرگاه که پول و مخارج زندگیش ته میکشید به طرق مختلف خود را شش ماهی به زندان می انداخت !!!  

 

اینجا زندان برای بسیاری بهشت است چون در بیرون زندان عذاب میکشند !!!

شخصی

به عقلم گفتم : 

آمپول درد داره میگی تزریق کنم ؟ 

عقل گفت : 

پس بالاخره تو هم عاشق شدی !!!