حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

اهورا مزدا

به راستی اهورا مزدا کیست ؟ چیست ؟ کجاست ؟ چه میکند ؟


در گاتها که سروده های فابریک زرتشت می باشد و مقالات اهل فن تحقیقی کردم و از برای چلنج مخلص کلامم چند روز پیش با دکتر کوروش نیکنام ملاقاتی داشتم .،

جالب بود برایم که کلیات برداشت من و ایشان نزدیک بود که آنرا ایشان به زیبایی در ترجمان اهورامزدا بیان کرد :

ٌ بزرگ دانایی هستی مند ٌ ( نقل قول )

آنچه که برایم آشکار است اهورا مزدا همان خدا و افریدگار ادیان ابراهیمی نیست ! و من قرابت آن دو را اجبار تاریخی زرتشتیان به همسان سازی با آن ادیان از برای لقمه ای نان و ترس از جان می دانم !

اما اهورامزدای زرتشت  را اینگونه یافتم :

عالم و قانونگذار و قاضی و جزا دهنده نیست ، دانایی و قانون و همراه هستی است .

خدا نیست ، اهورا مزداست .

عبادت نمی شود ، پرستش ( پرستاری و همراهی و همگامی میشود )

این تفاوتیست که من دیدم .