حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

گرما

یعنی نیاز نیست دانشمندان اینقدر کنکاش در تغییرات جوی کره زمین کنند تا به این نتیجه برسند که : 

زمین در حال گرم شدن است !!! 

بهترین معیار من هستم !  

من که تابستونها هم با روکش  می خوابم ٬ یک هفته است که به شدت گرمام شده و بی لباس می خوابم !

تحلیل عددی انتخابات 92

 

یک نگاه به نتایج انتخابات سال ۹۲ بندازیم ببینیم چی میگه ؟! 

( اعداد نزدیک به واقعیت شده) 

واجدین شرایط ۵۰ میلیون چهارصد هزار نفر 

رای دهندگان به نامزد منتقد وضعیت فعلی نظام یعنی حسن روحانی ۱۸ میلیون و ششصد هزار نفر 

 

رای دهندگان به کل نامزدهای وابسته به اصولگرایان ۱۸ میلیون و صد هزار نفر 

و عدم شرکت کنندگان در انتخابات ۱۴ میلیون و نهصد هزار نفر 

خب چیز عجیب و قابل توجه تعداد مردمانی هست  که در انتخابات شرکت نکردند ! ۲۸ درصد واجدین ! 

اما چرا قابل توجه است ؟  

در انتخابات سال ۸۸ فراخوان کلی نظام جهت شرکت در انتخابات به مراتب کمتر از امسال بود ولی شرکت کنندگان ۸۵ درصد بودند و تنها ۱۵ درصد رای ندادند ٬ ولی در سال ۹۲ فراخوان عظیمی بود که بزرگترین آن ٬ برگزاری انتخابات شوراها در روز انتخابات ریاست جمهوری بود . 

به نظر می رسد ریزش ۱۳ درصدی شرکت کنندگان در این انتخابات را باید بسیار جدی گرفت ٬ چهار سال ۱۳ درصد در یک نگاه تاریخی و اجتماعی بسیار مهم و درخور توجه است ! 

و به نظر من اگر روحانی نتواند پاسخ مطالبات حامیانش را در این چهار سال بدهد ٬ قطعن بر نرخ رشد عدم شرکت کنندگان افزوده خواهد شد ! و واریانس قوای اجتماعی چولگی به چپ خواهد گرفت . 

می نشینیم و نظاره گر ایام میشویم ... 

 

 

سفر

ششم تیرماه نود و دو  

 سفری داشتم  ٬ تنها ٬ با ماشین خودم ٬ ده ساعت رانندگی  در دل کویر 

خلوتی بود بین خودم و خویشتنم 

گفتم و شنفتم ٬ همه اش امید ! 

 کمی آنطرف تر چشمانی در انتظارم بود 

آنطرف کویر دریا بود 

سراسر ارامش

میخواستم غرق آن شوم ٬ ولی ... 

شنبه صبح ٬ کار ٬ من هم آن تایم !!! 

آیا کارمندهای پر کار و کت و شلواری هم عاشق می شوند ؟! 

 

 

درک کردن

 

فهمیده ام درک کردن آدمها محاله !!! 

 

رییس جمهور جدید روحانی

 

در نهایت دوران ریاست جمهوری پر تلاطم محمود احمدی نژاد به پایان رسید و حسن روحانی جانشین او شد .

اما در واقع انتظارات کسانی که به او رای دادند چه بود و هست ؟ 

سه نوع انتظار وجود دارد : 

۱- حداقل گرا :

افرادی سنتی و مذهبی که خواستار حفظ روال کار و اندیشه نظام جمهوری اسلامی هستند و احساس خطر کرده اند و امید دارند تا حسن روحانی به مخاطرات پایان بخشد ٬ تفکری نزدیک به نحوه کشورداری در دوران نخست وزیری میرحسین موسوی  

۲ - میانه رو  :

کسانی  که خواستار بازگشت به دوران سازندگی کشور با اندیشه راستگرایی مدرن ، چیزی شبیه به دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی میباشند . 

۳- اصلاح طلب : 

این گروه خواستار برگشت به دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی هستند ، تلاش مجدد برای برقراری آزادی بیان ، اصلاح نظام سیاسی و اقتصادی و نیز بهبود روابط بین الملل .

اما اینکه کدام خواسته به واقعیت و عمل درآید را چند سال بعد خواهیم دید ، اما ....

اما نکته ایست که نباید از آن غافل شد !  

هر سه دسته ای که من رای دهندگان به حسن روحانی را در آن جای دادم قصد برگرداندن کشور به گذشته را دارند !!! 

 در عصر و زمانی که کشمکش بین مدرنیزم و پست مدرنیزم است  !!!