حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

مزدور

تا حالا مزدور دیدی ؟

اولین باری که به کلمه مزدور فکر کردم درحال تماشای فیلم هندی بودم تقریبا سیزده چارده سالم بود . 

  

تا قبل از اون داشته های من همونی بود که توی کتابها خوانده بودم و مزدور را شخصی می دانستم که از روی اراده داوطلبانه همدست پادشاه و یا بیگانگان است . 

 

اما بالاخره با هوش و زکاوت و خردورزی و بینش عمیق و خوردن غذاهای مقوی دریافتم که طرف یه چیز میگیره و خود خودش رو میفروشه !   

 

بله و بدین ترتیب مطالعات تفسیری و تفصیلی ما بدانجا رسید که نتیجه آن را در ذیل بر میشماریم : 

 

مزدور را بر سه قسم است : 

 

مزدور ادکلن زده 

مزدور گند بغلی 

مزدور نعشه 

 

اما تفسیر آن بدین شرح است : 

 

مزدور ادکلن زده به آن دسته از مزدوران اطلاق میشود که در قبال دریافت پول ، رانت و پست و مقام با ظاهری بیا منو بخور در جامعه ایفای نقش میکنند و به هر سازی که اربابشان بزند میرقصند حتی تلفیقی موسیقی متال و تواشیح !  

 

لازم به ذکر است این گروه در قشر هنرمند ، دانشگاهی و سیاسی و بازاری به وفور دیده شده اند ! 

 

اما مزدوران گند بغلی  بالحق گند میدهند ! افرادی هستند که معمولا در قبال دریافت پول که البته قسم نمی خورم ممکنه چیزهای دیگری هم باشه مثلا وعده به همسری دادن دختر ارباب بزرگ به جناب مزدور ! دست به اعمالی خرابکارانه میزنند . نمونه بارز آن در گذشته جناب شعبان بی مخ بوده اند که تخم ترکشان را چون موریانه در دست و پای ما ریخته اند . 

 

که امید است این قبیل مزدوران اگر قرار است کماکان بر شغل شریف خود باقی بمانند لااقل نظافت و دیسپلین را رعایت فرمایند .  

 

و در نهایت گروه سوم که با قدمت ترین و پر ترافیک ترین هستند !  مزدوران نعشه !

نخبگانی که با وعده سر خرمن و به امید دریافت مزد در دیاری دیگر دست به هر کاری برای اربابشان میزنند و برعکس آن دوگروه که خود را به بیراهه میزنند اینان خود اند گمراهیند ! 

 

این شایسته گان حتی حاضرند جان خود را به تبعیت و فرمانبرداری از اربابشان در قبال دریافت آن مزد مجهول القیمت از دست بدهند !  

 

و من و شما که هیچ ، اربابشان به همراه مزدوران ادکلن زده و گند بغلی نیز به انها می خندند !  

 

آیا واقعا انسانیت به این مزدها می ارزد ؟ 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد