حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

حقیقت زشت

درد من تنها تنهایی نیست و توجه داشته باشید که: je pens , donc je suis

جنبیدن

جنبیدن 

جنبش در یک تعریف جامع و فراگیر  به معنای تکان خوردن است . 

در مواقع مختلف انسانها و البته در مواردی حیوانات جنبشهای بدنی خاصی دارن ، مثلا موقع  رقصیدن گهگاه بدن طرف چنان جنبشی داره که آدم به وجود اسکلت استخوانی در یارو شک میکنه ! یا مثلا موقعی که بعضیها زاری می کنن ، قطعا مخترع ویبره در تلفنهای موبایل از اونها الهام گرفته یا عده ای دیگر موقعی که خواب هستند باز جنبش دارند و همینطور بچه ها هم خیلی جنبش دارن به نحوی که از نظر علمی برای یک بچه سکون یعنی مواجهه با مریضی !

 

اما چرا جنبش ؟  

 

دیدگاه مهمی که می تواند باشد اینست که جنبش در ذات طبیعت هست ، همانطور که میگویند تکامل و چرخه طبیعت ، خب  یکی از مهمترین نشانه ها  و عوامل پویایی طبیعت جنبش مولکولی میباشد و انسان لاجرم جزئی از همین بند و بساط طبیعت .   

  

حالا سوال اساسی اینجاست : چرا اینجوری میجنبه ؟!!!  

 به نظرم  چگونگی جنبش  اکتسابی و از روی علم است که با حرکت زمانه به سوی جلو کامل و کامل تر میشود .

 

طرف با راک یه جور میرقصه ، با تنبک و دایره یه جور دیگه . نتیجتا اینکه عامل تحریک کننده در نحوه جنبیدن بدن نقش تعیین کننده داشته .  

نمیشه مثلا طرف دارن واسش مصیبت میخونن ازش توقع داشت بجای سر تکون دادن به حالت حزن ، مثل رقص عربی همه جاش را بجنبونه ! آدم را چه دیدی شاید یه زمانی میکرده !!!

 

بگذریم ،  داشتم با خودم فکر می کردم یه جور دیگه هم توی جامعه می جنبند  مثل جنبش سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی . 

 

عجیب است که به نظر من چقدر این جنبشها با جنبش بدن انسان شباهت دارند !  

   

نقطه مورد نظرم جنبش اجتماعی هست .

در یک جنبش اجتماعی هریک از اعضا و ابزار در نقش مولکولها و اجزای بدن هستند و وقتی به موقع و هماهنگ می جنبند نتیجه خوبی از توی آب در میاد .  و در این بین عقل و خرد حاکم بر جامعه همان قوانینی هستند که چگونگی جنبیدن را تعیین و تبیین می کنند .

 

یه جنبش اجتماعی خوبه که مثل رقص برک باشه یعنی از تمام جنبشهای مولکولی اعم از چرخشی و لرزشی و ...  استفاده کنه و هیچ نقطه ای از بدن بیکار نباشه و در عین حال هدف خودش که بهتر و زیبا رقصیدن هست را فراموش نکنه تا یهویی مثل نخ کاموا به خودش گره نخورد !   

 

صد البته قضیه راک و دایره هم را نباید فراموش کرد ، نمی شود در هر زمان و مکانی فقط یک نوع جنبش را تجویز کرد .

  

جنبش نشانه زنده بودن است ، این را موش و رب هم می دانند ! وقتی موشی می خواهد به دشمنش بفهماند که مرده است از خود جنبشی نشان نمی دهد ، وقتی در جامعه ای جنبش نباشد یعنی تسلیم ، یعنی فرار و در نهایت مردگی ! 

 

هر جنبیدنی پاسخ به نیازی است ، آیا ما بی نیازیم ؟

 

  

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد